Mevzuat Daire Başkanı

Ziya Kürşat BABAYİĞİT

Mevzuat Daire Başkanı

Biyografisi

Güncellenme Tarihi 02 Ocak 2025, Perşembe
  • Doğum Yeri

    Yozgat

  • Doğum Tarihi

    1986

  • Öğrenim

    Lisans: Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler

    Lisans:  Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Hukuk Fakültesi

  • Medeni Durumu

    Evli

  • Yabancı Dil

    İngilizce

1986 yılında Yozgat ili Sorgun ilçesinde dünyaya gelen Babayiğit ilk ve orta eğitimini Yozgat’ta tamamladı. Lise eğitimini Erdoğan Akdağ Anadolu Öğretmen Lisesinde tamamladıktan sonra 2008 yılında Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler bölümünden mezun olarak lisans eğitimini tamamladı. Ayrıca 2024 yılında Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Hukuk Fakültesinden onur derecesi ile mezun olarak ikinci lisans eğitimini tamamladı.

2010 yılında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Çalışma Genel Müdürlüğünde Çalışma Uzman Yardımcısı olarak göreve başlayan Babayiğit, 2013 yılında “İşgücü Göçü Yönetimi: Türkiye’de ve Avrupa Birliği’nde Göçmen İşgücü Politikaları” konulu uzmanlık tezinin kabulüyle Çalışma Uzmanı oldu.

Çalışma Genel Müdürlüğünde Mevzuat Daire Başkanlığı, Yabancıların Çalışma İzinleri Daire Başkanlığı ve İstihdam Politikaları Daire Başkanlığında görev yaptı.

4857 sayılı İş Kanunu başta olmak üzere Genel Müdürlüğün uygulamakla yükümlü olduğu mevzuat çalışmalarında, Kanun hazırlıklarında ve Türkiye Büyük Millet Meclisi süreçlerinde çalışan Babayiğit; bu dönemde Çalışma Meclisi, Üçlü Danışma Kurulu ve Asgari Ücret Tespit Komisyonu çalışmalarında da aktif olarak görev yaptı.

2021 yılında Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı İnsan Kaynakları Başkanlığında geçici olarak görev aldı.

Haziran 2024’den itibaren Mevzuat Daire Başkanı olarak görevini sürdüren BABAYİĞİT, hali hazırda Çalışma Hayatında Dönüşüm Daire Başkanlığı görevini vekâleten yürütmektedir.

İyi derecede İngilizce bilen Babayiğit, evli ve bir çocuk babasıdır.

Görevlerimiz

Çalışma Mevzuatı Daire Başkanlığı

a) Çalışma Genel Müdürlüğü tarafından uygulanan tüm kanun ve yönetmeliklere dair ilgili daire başkanlıkları ve sosyal taraflardan gelen mevzuat değişiklik ve düzenleme taleplerini değerlendirip gerekli çalışmaları yürütmek
b) TBMM’ye verilen soru önergelerinin görev alanı dâhilinde cevaplanması ve birden fazla dairenin görev alanına giren konularda ilgili birimlerle koordinasyonu sağlayarak görüş oluşturmak
c) Görev alanı dâhilinde kamu kurum ve kuruluşlarınca hazırlanan mevzuat taslaklarını inceleyerek görüş oluşturmak
ç) Asgari ücretin tespit ve uygulanmasına ilişkin işlemleri yürütmek
d) Çalışma Meclisi, Üçlü Danışma Kurulu ve diğer sosyal diyalog mekanizmalarının sekretarya işlemlerini yürütmek ve ilgili mercilerle koordinasyonu sağlamak
e) Çalışma mevzuatına ilişkin gerekli çalışmaları yapmak, TBMM’de görüşülen kanun tekliflerini takip etmek
f) Görev alanına giren konularda araştırma ve inceleme çalışmaları yürütmek,
g) Toplu iş ilişkileri kapsamı dışında kalan çalışma konularında ortaya çıkabilecek sorun ve tereddütleri giderecek tedbirleri almak ve görüş oluşturmak
ğ) Yatırım ortamının iyileştirilmesine yönelik çalışmalara katkı sağlamak
h) Görev alanı dâhilinde evrak ve arşiv faaliyetlerini yürütmek
ı) Genel Müdürlük Makamınca verilecek diğer görevleri yürütmek

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz.   Daha fazla bilgi için linke tıklayarak Çerez Politikamıza ulaşabilirsiniz.