Erzurum Bilgilendirme Toplantısı
Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı tarafından Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası, Erzurum Ticaret Borsası, Erzurum Esnaf ve Sanatkarlar Odası iş birliğinde, 17 Haziran 2026 tarihinde iş sağlığı ve güvenliği ile işin yürütümü teftişleri hakkında bilgilendirme toplantısı düzenlendi.
Çalışma hayatında rehberlik anlayışının benimsenmesi, işyerlerinin mevzuata uyum süreçlerinde işverenlerin bilgilendirilmesi amacıyla gerçekleştirilen toplantıya Erzurum Valisi Sayın Aydın Baruş, Rehberlik ve Teftiş Başkanımız Erol Güner, Başkan Yardımcımız Uğur Mavi, Ankara Rehberlik ve Teftiş Grup Başkanımız Mustafa Tanrısever, Grup Başkan Yardımcılarımız Ayca Kanlıoğlu Özkul, Erkan Akdemir, Burhan Yağmur ile, İş Başmüfettişi Fehmiye Esra Yıkmaz, İş Müfettişi İbrahim Çağatay Koç, yerel sivil toplum kuruluşları ve işçi-işveren temsilcileri katıldı.
Vali Baruş, programda yaptığı konuşmada, "Çalışanların haklarını bildiği, işverenlerin ise sorumluluklarının bilincinde olduğu bir iş ortamı hem bireysel huzurun hem de toplumsal kalkınmanın güvencesidir. Kayıtlı istihdamın artırılması, çalışan haklarının korunması ve güvenli çalışma ortamlarının oluşturulması işverenler olarak hepimizin ortak sorumluluğudur. Kayıt dışılıkla mücadele yalnızca bir denetim meselesi değil aynı zamanda adil rekabet ortamının ve sosyal güvenlik sistemimizin sağlıklı işleyişinin de ön koşuludur. Bu bilinçle hareket eden her işverenimiz hem çalışanına hem de ülkemizin geleceğine değerli bir yatırım yapmakta, ayrıca çalıştırdığı insanların haklarına riayet ederek de önemli bir manevi sorumluluğu yerine getirmektedir. İş teftişi cezalandırmadan ziyade önlemeye ve rehberliğe dayalı bir yaklaşımla ele alındığında çok daha kalıcı sonuçlar doğurmaktadır." dedi
Başkanımız Erol Güner, yürütülen teftiş faaliyetlerinde doğrudan cezai işlemden yerine rehberlik anlayışıyla hareket edilerek eksikliklerin giderilmesine öncelik verildiğini ifade etti. Aynı zamanda sosyal taraflarla iş birliği içinde çalışma hayatında mevzuata uyum konusunda farkındalık oluşturmayı hedeflediklerini belirten Güner, Başkanlığın; çalışma koşullarının geliştirilmesine, işyerlerinde mevzuata uyum kültürünün yaygınlaşmasına ve kalıcı bir önleme anlayışının yerleşmesine katkı sunduğunu vurguladı.
Açılış konuşmasının ardından İş Başmüfettişi Fehmiye Esra Yıkmaz tarafından iş sağlığı ve güvenliği denetimlerine ilişkin denetim süreçleri hakkında sunum yapıldı. İş Müfettişi İbrahim Çağatay Koç tarafından ise işin yürütümüne yönelik denetimler konusunda kapsamlı bilgi verildi.
Gerçekleştirilen toplantıda, çalışma koşullarına ve çalışma ortamına yönelik teftiş faaliyetleri, son mevzuat düzenlemeleri, işyerlerinde sıklıkla karşılaşılan mevzuata aykırılıklar detaylı olarak ele alındı ve katılımcılar bilgilendirildi.
Programın sonunda gerçekleştirilen soru cevap oturumunda, katılımcıların soruları cevaplandı.