6. Yönlendirme Komitesi Toplantısı

22 Haziran 2026, Pazartesi

“İş Teftiş, Rehberlik ve Sosyal Diyalog Yoluyla İşyeri Uyumunun Güçlendirilmesi” Projesi çerçevesinde düzenlenen 6. Yönlendirme Komitesi Toplantısı, 22 Haziran 2026 tarihinde ILO Türkiye Ofisi’nde gerçekleştirildi.
“İş Teftiş, Rehberlik ve Sosyal Diyalog Yoluyla İşyeri Uyumunun Güçlendirilmesi” Projesi çerçevesinde düzenlenen 6. Yönlendirme Komitesi Toplantısı, 22 Haziran 2026 tarihinde ILO Türkiye Ofisi’nde gerçekleştirildi.
“İş Teftiş, Rehberlik ve Sosyal Diyalog Yoluyla İşyeri Uyumunun Güçlendirilmesi” Projesi çerçevesinde düzenlenen 6. Yönlendirme Komitesi Toplantısı, 22 Haziran 2026 tarihinde ILO Türkiye Ofisi’nde gerçekleştirildi.
“İş Teftiş, Rehberlik ve Sosyal Diyalog Yoluyla İşyeri Uyumunun Güçlendirilmesi” Projesi çerçevesinde düzenlenen 6. Yönlendirme Komitesi Toplantısı, 22 Haziran 2026 tarihinde ILO Türkiye Ofisi’nde gerçekleştirildi.

6. Yönlendirme Komitesi Toplantısı


“İş Teftiş, Rehberlik ve Sosyal Diyalog Yoluyla İşyeri Uyumunun Güçlendirilmesi” Projesi çerçevesinde düzenlenen 6. Yönlendirme Komitesi Toplantısı, 22 Haziran 2026 tarihinde ILO Türkiye Ofisi’nde gerçekleştirildi.

Avrupa Birliğinin Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) III dönemi kapsamında finanse edilen proje çerçevesinde gerçekleştirilen yönlendirme komitesi toplantılarının altıncısı, Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı ile Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) Türkiye Ofisi koordinasyonunda düzenlendi.

Toplantıya, Rehberlik ve Teftiş Başkanımız Erol Güner, Başkan Yardımcılarımız Denizhan Burak Özhan ile Gökhan Ateş, ILO Türkiye Direktörü Yasser Hassan, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonundan temsilciler, ilgili bakanlıklar, akademisyenler, uluslararası kuruluşlar, sosyal taraflar ve kurum temsilcileri katıldı.

Toplantının açılışında konuşan ILO Türkiye Direktörü Yasser Hassan, proje kapsamında bugüne kadar elde edilen sonuçlardan duydukları memnuniyeti dile getirerek yürütülen faaliyetlerin sosyal diyaloğun güçlendirilmesi ve sürdürülebilirliğin sağlanması açısından büyük önem taşıdığını vurguladı. Hassan ayrıca, proje kapsamında gerçekleştirilen faaliyetler ve kapasite geliştirme çalışmaları hakkında bilgi vererek müfettişlerin ve temel paydaşların bilgi ve becerilerinin artırılmasına yönelik çok sayıda çalışma yürütüldüğünü ifade etti.

Başkanımız Erol Güner, açılış konuşmasında Başkanlığımız tarafından yürütülen teftiş faaliyetlerinin yanı sıra çalışanlar, işverenler ve diğer sosyal taraflarla bir araya gelerek çalışma hayatına ilişkin sorunların birlikte değerlendirilmesine ve ortak çözümler geliştirilmesine büyük önem verildiğini ifade etti. Yaklaşık üç yıldır devam eden projenin geldiği aşamayı değerlendiren Güner, ortak çaba ve güçlü iş birliği sayesinde rehberlik temelli yaklaşımın çalışma hayatında daha da güçlendiğini, kurumlar arası sosyal diyaloğun ise somut biçimde ilerleme kaydettiğini belirtti. Proje süresince gerçekleştirilen görüşmeler, anketler, çalıştaylar ile yurt dışı eğitim ve çalışma ziyaretlerinde paydaşların aktif katkılarının sürece önemli değer kattığını vurguladı.

Projenin önemli bileşenlerinden biri olan dijital dönüşüm çalışmalarına da değinen Başkanımız, RTB Akademi ve Öğretim Yönetim Sisteminin kurumsal kapasitenin geliştirilmesi ve sürdürülebilirliğin sağlanması açısından büyük önem taşıdığını ifade etti. Projenin tamamlanmasıyla birlikte ortaya çıkan tüm çıktılar ve kazanımların çalışma hayatına kalıcı katkılar sunmasını hedeflediklerini belirten Başkan Güner, projenin bu aşamaya ulaşmasında emeği geçen tüm ekiplere teşekkür etti.

Toplantıda, projenin ilerleme durumuna ilişkin bilgiler, takip eden aylarda planlanan faaliyetler, proje mantıksal çerçevesi açısından indikatörlerin izlenmesini içeren sunumlar gerçekleştirildi. İş Başmüfettişi Şule Kalyoncu İner, proje kapsamında gerçekleştirilen teftişler ve elde edilen uyumluluk sonuçlarına ilişkin sunumunda; iş sağlığı ve güvenliği ile işin yürütümüne yönelik teftiş bulgularını ve rehberlik faaliyetlerinin uyum süreçlerine katkılarını paylaştı. İner, Nisan ayından bu yana düzenlenen bilgilendirme ve farkındalık toplantıları ile Stratejik Uyum Modeli kapsamında yürütülen çalışmaların etkin şekilde işlediğini belirtti. Ayrıca sektör toplantılarıyla farkındalığı artırmaya yönelik çalışmaların sürdüğünü, proje kapsamında sosyal medya hesaplarının aktif olarak kullanıldığını ve yürütülen faaliyetler sayesinde etkileşim oranlarının her geçen gün arttığını ifade etti.

Toplantının son bölümünde sosyal paydaş temsilcileri, kendilerine yöneltilen soruları yanıtlayarak kurumlar arası iş birliği ve koordinasyonun daha etkili ve sürdürülebilir şekilde güçlendirilmesine yönelik katkılarını paylaştı. Ayrıca temsilciler stratejik uyum modelinin iş teftiş sistemine sağladığı katkılara ilişkin değerlendirmelerde bulunarak proje uygulama sürecinin ardından modelin sürdürülebilir biçimde hayata geçirilmesine yönelik önerilerini dile getirdi.

Projenin mevcut durumu ve önümüzdeki döneme ilişkin planlamaların değerlendirildiği toplantı, soru-cevap ve öneri bölümünün ardından tamamlandı.

 

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz.   Daha fazla bilgi için linke tıklayarak Çerez Politikamıza ulaşabilirsiniz.