İş İdaresi, İş Teftiş ve İş Yeri Uyumu Akademisi Gerçekleştirildi

24 Ekim 2025, Cuma

IPA III kapsamında yürütülen “İş Teftiş, Rehberlik ve Sosyal Diyalog Yoluyla İşyeri Uyumunun Güçlendirilmesi Projesi" çerçevesinde, İtalya’nın Torino şehrinde İş İdaresi, İş Teftiş ve İş Yeri Uyumu Akademisi gerçekleştirildi.
IPA III kapsamında yürütülen “İş Teftiş, Rehberlik ve Sosyal Diyalog Yoluyla İşyeri Uyumunun Güçlendirilmesi Projesi" çerçevesinde, İtalya’nın Torino şehrinde İş İdaresi, İş Teftiş ve İş Yeri Uyumu Akademisi gerçekleştirildi.
IPA III kapsamında yürütülen “İş Teftiş, Rehberlik ve Sosyal Diyalog Yoluyla İşyeri Uyumunun Güçlendirilmesi Projesi" çerçevesinde, İtalya’nın Torino şehrinde İş İdaresi, İş Teftiş ve İş Yeri Uyumu Akademisi gerçekleştirildi.
IPA III kapsamında yürütülen “İş Teftiş, Rehberlik ve Sosyal Diyalog Yoluyla İşyeri Uyumunun Güçlendirilmesi Projesi" çerçevesinde, İtalya’nın Torino şehrinde İş İdaresi, İş Teftiş ve İş Yeri Uyumu Akademisi gerçekleştirildi.
IPA III kapsamında yürütülen “İş Teftiş, Rehberlik ve Sosyal Diyalog Yoluyla İşyeri Uyumunun Güçlendirilmesi Projesi" çerçevesinde, İtalya’nın Torino şehrinde İş İdaresi, İş Teftiş ve İş Yeri Uyumu Akademisi gerçekleştirildi.

İş İdaresi, İş Teftiş ve İş Yeri Uyumu Akademisi Gerçekleştirildi


IPA III kapsamında yürütülen “İş Teftiş, Rehberlik ve Sosyal Diyalog Yoluyla İşyeri Uyumunun Güçlendirilmesi Projesi" çerçevesinde, İtalya’nın Torino şehrinde İş İdaresi, İş Teftiş ve İş Yeri Uyumu Akademisi gerçekleştirildi.

Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) Uluslararası Eğitim Merkezi (ITCILO) tarafından gerçekleştirilen eğitime, Rehberlik ve Teftiş Başkanımız Bekir Aktürk, Başkan Yardımcımız Davut Seyhan, Adana Grup Başkanımız Semiha Dostlar, Bursa Grup Başkanımız Gökhan Kuzu, İstanbul Grup Başkanımız Mahmut Kesici, İzmir Grup Başkanımız Emrah Tekin, Ankara Grup Başkan Yardımcımız Sinem Kaya ile İş Başmüfettişleri Ertuğrul Yozgat, Emrah Erkaan, Mustafa Koç katılım sağladı.

Akademi; etkileşimli genel ve seçmeli oturumlar aracılığıyla katılımcıların işyeri uyumuna ilişkin zorluklara yönelik yenilikçi araç, yöntem ve stratejileri keşfetmesini, ayrıca teknolojik gelişmelerin iş teftişi kurumlarını nasıl dönüştürdüğünü incelemesini amaçladı.

Eğitimde; çalışma yaşamının geleceği ve iş teftişi ile iş idaresinin rolleri, iş teftişinin genel ilkelerine ilişkin yönergeler, iş teftişi ve işyerinde temel ilke ve haklar: çocuk işçiliği, zorla çalıştırma, ayrımcılığın önlenmesi, imalat sektöründe iş teftişi, yeni çalışma biçimleri (platform çalışması, aracı hizmetler, formalleştirme yaklaşımları), psikososyal risklerin teftişi, dijital teknolojinin dönüştürücü gücü, iş idaresi ve teftişte iyi uygulamalar, iş teftişi politika ve izleme çerçeveleri gibi birçok konuda oturumlar gerçekleştirildi.

Başkanımız Bekir Aktürk, Akademide Başkanlığımızın yapısı, iş teftiş faaliyetleri hakkında açıklamalarda bulundu. Başkanımız, “Hedefimiz; çalışma koşullarını iyileştirmek, uyuşmazlıkları azaltmak ve rehberliği esas alan denetim anlayışıyla sosyal diyaloğu güçlendirmektir. Kayıt dışı istihdam ve iş sağlığı gibi alanlarda önleyici bir yaklaşımı benimsiyoruz.” dedi. ILO ile yürütülen “İş Teftiş Rehberlik ve Sosyal Diyalog Yoluyla İşyeri Uyumunun Güçlendirilmesi Projesi” hakkında da aktarımda bulunan Başkanımız, Proje kapsamında gerçekleştirilen çalıştay ve eğitimlerden örnekler verdi. Başkanlığımızın, uluslararası iş birliğine açık bir anlayışla, çalışma hayatında standartları yükseltmeye yönelik çalışmalarını sürdürdüğünü belirterek “Bu eğitim faaliyetleri dâhil olmak üzere projemizde gerçekleştirilen tüm çalışmaların iş teftişine somut katkı sağlayacağını temenni ediyorum.” dedi.

Sosyal Diyalog, Çalışma İlişkileri ve Yönetişim Birimi (LABGOV), Avrupa İş Kurumu (ELA), Fransa Ulusal Çalışma ve İstihdam ve Mesleki Eğitim Enstitüsü (INTEFP) temsilcilerinin yer aldığı toplam 60 saatlik öğrenimden oluşan program; genel değerlendirme oturumu, katılımcıların yorumları ve deneyim paylaşımlarının ardından sona erdi.

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz.   Daha fazla bilgi için linke tıklayarak Çerez Politikamıza ulaşabilirsiniz.