4. Yönlendirme Komitesi Toplantısı Gerçekleştirildi

27 Mayıs 2025, Salı

IPA III kapsamında yürütülen İş Teftiş ve Rehberlik Projesi’nin 4. Yönlendirme Komitesi Toplantısı, 27 Mayıs 2025 tarihinde ILO Türkiye Ofisi’nde gerçekleştirildi.
IPA III kapsamında yürütülen İş Teftiş ve Rehberlik Projesi’nin 4. Yönlendirme Komitesi Toplantısı, 27 Mayıs 2025 tarihinde ILO Türkiye Ofisi’nde gerçekleştirildi.
IPA III kapsamında yürütülen İş Teftiş ve Rehberlik Projesi’nin 4. Yönlendirme Komitesi Toplantısı, 27 Mayıs 2025 tarihinde ILO Türkiye Ofisi’nde gerçekleştirildi.
IPA III kapsamında yürütülen İş Teftiş ve Rehberlik Projesi’nin 4. Yönlendirme Komitesi Toplantısı, 27 Mayıs 2025 tarihinde ILO Türkiye Ofisi’nde gerçekleştirildi.

4. Yönlendirme Komitesi Toplantısı Gerçekleştirildi


IPA III kapsamında yürütülen İş Teftiş ve Rehberlik Projesi’nin 4. Yönlendirme Komitesi Toplantısı, 27 Mayıs 2025 tarihinde ILO Türkiye Ofisi’nde gerçekleştirildi.

Avrupa Birliğinin Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) III dönemi kapsamında finanse edilen “İş Teftiş, Rehberlik ve Sosyal Diyalog Yoluyla İşyeri Uyumunun Güçlendirilmesi” Projesi çerçevesinde gerçekleştirilen Yönlendirme Komitesi toplantılarının dördüncüsü, Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı ile Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) Türkiye Ofisi koordinasyonunda düzenlendi.

Toplantıya, Rehberlik ve Teftiş Başkanımız Bekir Aktürk, Başkan Yardımcımız Gökhan Ateş, ILO Türkiye Direktörü Yasser Hassan, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu İnsani ve Sosyal Kalkınma Bölüm Başkan Yardımcısı Esther Bouma başta olmak üzere ilgili bakanlıklar, uluslararası kuruluşlar, sosyal taraflar ve kurum temsilcileri katıldı.

Toplantının açılış konuşmalarında ILO Türkiye Direktörü Yasser Hassan, projede bugüne kadar kaydedilen ilerlemelerden memnuniyet duyduklarını ifade ederek, işyeri uyumunun sağlanmasında sosyal diyalogun temel bir unsur olduğunu vurguladı. Esther Bouma ise Avrupa Birliği olarak sosyal hakların güçlendirilmesine yönelik tüm çalışmaları önemsediklerini belirterek, sürdürülebilir iş ilişkilerinin kurulmasında proje çıktılarının yol gösterici olacağına inandıklarını dile getirdi.

Açılış konuşmasında Başkanımız Bekir Aktürk, çalışma barışının tesisinde adeta görünmez bir denge unsuru olan iş müfettişlerinin uzun süredir üstlendikleri rehberlik rolünü, sosyal diyalog mekanizmalarını güçlendirerek görünür kılmayı hedeflediklerini ifade etti. 3. Yönlendirme Komitesi Toplantısı’ndan bu yana yürütülen çalışmalara da değinerek, İkinci Stratejik Uyum Planlaması Çalıştayı’nın gerçekleştirildiğini, Adana ve Bursa’da sektörel danışma toplantıları yapıldığını ve sekiz ilde rehberlik amaçlı bilgilendirme etkinlikleri düzenlendiğini belirtti. Yazılı ve görsel materyallerin yayımlandığını, çevrim içi ve yüz yüze eğitimlerin sürdüğünü belirten Başkanımız Aktürk, Eğitim Yönetim Sistemi ile RTB Eğitim Salonu altyapısına yönelik çalışmaların başladığını aktardı. Proje kapsamında planlanan teftişlerin devam ettiğini ifade ederek, rehberlik faaliyetlerinin işyerlerinde önleyici ve geliştirici bir etki oluşturduğunu, bu yaklaşımın işyeri uyumu ve çalışma barışına önemli katkılar sunduğunu vurguladı.

Toplantının son bölümünde sosyal paydaşların temsilcileri söz alarak, sosyal iletişim mekanizmalarının güçlendirilmesinin işyeri uyumu ve iş barışı açısından önemli olduğuna dikkat çekti. Temsilciler, proje kapsamında yürütülen çalışmaların işçilerin haklarının korunmasına, işverenlerin bilinçlendirilmesine ve sürdürülebilir bir çalışma ortamının inşasına katkı sunduğunu belirtti.

Projenin mevcut durumu ve önümüzdeki döneme ilişkin planlamaların değerlendirildiği toplantı, soru-cevap ve öneri bölümünün ardından tamamlandı.

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz.   Daha fazla bilgi için linke tıklayarak Çerez Politikamıza ulaşabilirsiniz.